Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο
banner

Our Latest

Πονάνε άραγε τα βράδια;

  ­ " Πονάνε άραγε τα βράδια;" Μου το ρωτούσες συχνά αυτό κάποτε. Αυτό και άλλα τόσα. Τότε που τα βράδια τα περνούσαμε αγκαλιά. "Φοβούνται τα βράδια όταν φεύγει ο ήλιος;" Και ήξερα φυσικά τι να σου απαντήσω. Ήμουν έτοιμος όπως όφειλα. Και σου μιλούσα -άλλοτε για ώρες, κι άλλοτε πιο σύντομα- για ετερόφωτα σώματα που όμως κι αυτά μπορούν και διώχνουν το σκοτάδι μακριά, ακόμη και υποβοηθούμενα. Κι επέμενες. "Κι αν κάποτε οι άλλοι σου αρνηθούν το φως τους; Τότε τι;" Γίνεσαι αυτόφωτος και μόνο σου παλεύεις τις σκιές για να τις διώξεις μακριά. Ή σβήνεις μαζί τους, μα αυτό δεν σου το είπα ποτέ. Σου το είπα; Φοβόμουν μάλλον, μην τυχόν και ενδώσεις στον πειρασμό της παραίτησης. "Κρυώνουν τα βράδια;" Όχι, σου έλεγα. Γιατί οι μικρές οι ώρες είναι αυτές που έχουνε τις μεγαλύτερες ανάγκες. Είναι οι ώρες που θέλεις να αγκαλιάσεις και να αγκαλιαστείς και η αγκαλιά είναι πάντα ζεστή. Γιατί την κάνεις εσύ. Γιατί την κάνει κι ο άλλος. Γιατί δυο σώματ...

Πονάνε άραγε τα βράδια;

 


­"Πονάνε άραγε τα βράδια;"


Μου το ρωτούσες συχνά αυτό κάποτε. Αυτό και άλλα τόσα. Τότε που τα βράδια τα περνούσαμε αγκαλιά.


"Φοβούνται τα βράδια όταν φεύγει ο ήλιος;"


Και ήξερα φυσικά τι να σου απαντήσω. Ήμουν έτοιμος όπως όφειλα. Και σου μιλούσα -άλλοτε για ώρες, κι άλλοτε πιο σύντομα- για ετερόφωτα σώματα που όμως κι αυτά μπορούν και διώχνουν το σκοτάδι μακριά, ακόμη και υποβοηθούμενα. Κι επέμενες.


"Κι αν κάποτε οι άλλοι σου αρνηθούν το φως τους; Τότε τι;"


Γίνεσαι αυτόφωτος και μόνο σου παλεύεις τις σκιές για να τις διώξεις μακριά. Ή σβήνεις μαζί τους, μα αυτό δεν σου το είπα ποτέ. Σου το είπα; Φοβόμουν μάλλον, μην τυχόν και ενδώσεις στον πειρασμό της παραίτησης.


"Κρυώνουν τα βράδια;"


Όχι, σου έλεγα. Γιατί οι μικρές οι ώρες είναι αυτές που έχουνε τις μεγαλύτερες ανάγκες. Είναι οι ώρες που θέλεις να αγκαλιάσεις και να αγκαλιαστείς και η αγκαλιά είναι πάντα ζεστή. Γιατί την κάνεις εσύ. Γιατί την κάνει κι ο άλλος. Γιατί δυο σώματα μαζί δεν μπορούν να κρυώσουν.


"Κι αν δεν υπάρχει άλλος", με ρωτούσες ξανά.


Τι να σου έλεγα; Δεν ήθελα. Δεν ήθελα ούτε να σκεφτώ πως τη δική μου θέση, μπορεί να μην την έπαιρνε ξανά κανείς. Ούτε αυτό στο είπα. Βλέπεις οι φόβοι μου ήταν για μένα και μόνο. Σου μίλησα για αναμνήσεις και σου είπα πως κι αυτές αγκαλιάζουν, αν κάποτε βρεθείς μόνη. Κουβάλα τες μαζί σου μπας και χρειαστούν.


"Πονάνε τα βράδια;"


Όχι σου είπα ξανά και ξανά, επιλέγοντας έξυπνα -νόμιζα- τη σωστή σκοπιά. Τα βράδια δεν πονάνε και το βλέπεις στις ώρες που συνεχίζουν να τρέχουν. Θα έτρεχαν έτσι αν πονούσαν. Ψεύτης ήμουν και δειλός. Γιατί έκανα πως δεν καταλάβαινα.

Γιατί τα βράδια φοβίζουν αυτόν που δεν βλέπει πια το φως και τον μουδιάζουν. Γιατί τα βράδια μπορούν να γίνουν παγερά ακόμη και καταμεσής του Αυγούστου, αν αυτή η αγκαλιά που με τόση λαχτάρα άνοιξες, αφήνοντας πίσω άλλες, δεν γέμισε ποτέ όπως ήθελες και άφησε παντού κενά και τρύπες. Γιατί τα βράδια πονάνε με έναν τρόπο που δεν πονάει τίποτα άλλο ποτέ. Με έναν τρόπο ανομολόγητο και με έναν πόνο βουβό, ακόμη κι αν ακούγεται. Τι να σου κάνουν τέσσερις τοίχοι για ακροατές;

Μα όλα αυτά έπρεπε να τα ξέρω εγώ και όχι εσύ. Ποτέ εσύ.


"Πονάνε τα βράδια, μπαμπά;", με ρωτούσες κάποτε.


Και σήμερα το σκέφτομαι ξανά και ξανά. Δεν ξέρω γιατί το θυμήθηκα. Δεν ξέρω πώς τα θυμήθηκα όλα αυτά. Ίσως τα παυσίπονα που πλέον δεν με πιάνουν... «Είσαι γερό σκαρί», μου λέει εκείνη η τσουπωτή η νοσοκόμα κάθε φορά που γκρινιάζω. «Και πεισματάρικο. Γι αυτό δεν σε πιάνει τίποτα». Μα εγώ ξέρω ότι δεν είναι έτσι. Τους ακούω που μουρμουρίζουν από πάνω μου όταν νομίζουν πως επιτέλους κοιμήθηκα. Μα να σου πω κάτι ακόμη; Πλέον δεν κοιμάμαι. Τα μάτια μου τα κλείνω μόνο για την ψευδαίσθηση μιας ανάπαυλας και μιας παύσης που μέσα μου φοβάμαι.

Κι εσένα σε άκουσα. Αφού γελάσαμε μαζί όπως πάντα. Ακούγονται τα δάκρυα να ξέρεις, μα μην τα τραβήξεις πίσω. Άστα να φύγουν… Όλα φεύγουν κάποια στιγμή. Κι ίσως να είναι καλύτερα κι έτσι.

Πονάνε τα βράδια, μωρό μου. Πονάνε πολύ κι ας μην στο πω ποτέ.


Σχόλια

Δημοσίευση σχολίου

Most Popular

"Μη μου μιλάς για καλοκαίρια"

Πιο καλή η μοναξιά... Στα δεκάξι δεν την ξέρεις. Δεν υπάρχει η μοναξιά στο λεξιλόγιό σου, μόνο δυο φτερά στην πλάτη έχεις και σκαρφαλώνεις στο τοιχάκι που σε χωρίζει από τον δρόμο, από το στενό καλντερίμι του κυκλαδίτικου νησιού όπου κατηφορίζει μια παρέα παιδιών τραγουδώντας: "Πιο καλή η μοναξιά από σένα που δε φτάνω..." Και θες να πετάξεις, να προσγειωθείς μπροστά στην παρέα και να βαδίσεις μαζί τους ψιθυρίζοντας: "Μια σε βρίσκω, μια σε χάνω..." Στα δεκάξι τα φτάνεις όλα. Τους φτάνεις όλους. Βρίσκεις για πρώτη φορά την καρδιά σου κι αμέσως μετά τη χάνεις, την αφήνεις για πάντα εκεί, στον ήλιο που βάφει το Αιγαίο κόκκινο, στο φεγγάρι που γίνεται μάρτυρας τού πρώτου φιλιού στις σκιές.  Στα δεκάξι φοράς την καινούργια σου φούστα με τα κίτρινα λουλούδια, το λευκό μπλουζάκι που λίγο μετά θα λερώσεις με το παγωτό μηχανής που ο δυνατός κυκλαδίτικος αέρας θα στείλει απευθείας πάνω σου και θα σε κάνει να βάλεις τα κλάματα. Στα δεκάξι περπατάς στο λιμάνι το βράδυ και περιμέ...

Αντρικά και Γυναικεία Βιβλία: Στερεότυπο ή Πραγματικότητα;

  Μεγάλο το συγκεκριμένο debate, και με έβαλε σε σκέψεις μια άποψη που ακούστηκε για την «Άγρια Θάλασσα» της δικής μας, Ελευθερίας Καλογνωμά, από άντρα αναγνώστη. Ένα βιβλίο που, λόγω του κοινού της συγγραφέως, θα μπορούσε να χαρακτηριστεί και ως «γυναικείο». Και εκεί ξεκινάνε οι σκέψεις, με τις δύο πλευρές να υπερμάχονται της θέσης τους με ποικίλα επιχειρήματα, τα περισσότερα από τα οποία είναι στερεωμένα σε τι άλλο; Σε στερεότυπα. Χωρίς να πούμε ότι πρέπει να καταρρίψουμε κάθε μορφής στερεοτυπική αντίδραση –καθώς κάποιες εξυπηρετούν την καθημερινότητα και τη συνέχειά μας– θέλησα να δω λίγο τις δύο πλευρές στα πιο ουσιώδη τους σημεία. Η Πλευρά των Αριθμών και της Βιολογίας Αρχικά, είναι γνωστό ότι άντρες και γυναίκες μας ελκύουν διαφορετικά πράγματα. Δεν θα σταθώ στην παιδική ηλικία, καθώς εκεί ο άνθρωπος διαμορφώνεται βαρύτατα από το περιβάλλον. Παρόλα αυτά, στη συνέχεια της ζωής τους, ο άντρας και η γυναίκα θα βρεθούν να θέλουν ή ακόμη και να έχουν ανάγκη από διαφορετικά πρά...

"Für Elise" γράφει ο Χάρης Κωφιάδης (Συμμετοχή στο δικτυακό δρώμενο "Μια ιδέα-μια έμπνευση #4)

Monsters are not born... Monsters are made, manufactured in an endless cycle of violence Für Elise " I shall die, and what I now feel be no longer felt. Soon these burning miseries will be extinct. I shall ascend my funeral pile triumphantly and exult in the agony of the torturing flames. Farewell. " ( «Θα πεθάνω και αυτό που νιώθω τώρα δεν θα γίνεται πια αισθητό. Σύντομα αυτές οι καυστικές δυστυχίες θα σβήσουν. Θα ανέβω θριαμβευτικά στην νεκρώσιμη σωρό μου και θα αγαλλιάσω μέσα στην αγωνία των βασανιστικών φλογών. Αντίο.») Έκλεισε το βιβλίο και έμεινε να κοιτάζει το εξώφυλλο, μασώντας αφηρημένα τα χείλη του. Μαίρη Σέλεϊ. Φράνκενστάιν .  Δεν ήταν ό,τι καλύτερο είχε διαβάσει. Όχι. Ούτε καν πλησίαζε. Ήταν σίγουρος γι’ αυτό. Ήταν όμως, αλήθεια; Τελευταία όλο και λιγόστευαν τα πράγματα για τα οποία μπορούσε να είναι απόλυτα βέβαιος. Τι κατάντια! Κούνησε απότομα το κεφάλι του και ανοιγόκλεισε τα μάτια του νευρικά για να συνέλθει. Επέστρεψε στο βιβλίο. Ό,τι κι αν ήταν, τον γοήτευ...