Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Καλώς ήρθες

Αναγνώστης, συγγραφέας, αρθρογράφος ή και απλός περαστικός... Είναι τιμή μας να σε έχουμε στην παρέα μας!

Επιλεγμένα

΄Ηταν απλά ένα φανταχτερό φόρεμα

  Αγαπημένο μου ημερολόγιο… Είμαι έξαλλη σήμερα! Πριν λίγη ώρα γνώρισα τους γονείς του Στάθη και κανονικά -μετά από τόσο καιρό που είμαστε μαζί- θα έπρεπε να είμαι κατενθουσιασμένη και να σκέφτομαι νυφικά και να κανονίζω ημερομηνίες γάμου, αλλά όχι! Βρίσκομαι στον καναπέ μου και γράφω σε εσένα. Ας το πιάσω από την αρχή όμως για να καταλάβεις κι εσύ. Πριν τρεις μέρες μου είπε πως έχει κανονίσει κάτι ιδιαίτερο για σήμερα. Στο είχα γράψει κιόλας. Θυμάσαι; Δεν είχε μπει σε λεπτομέρειες κι εγώ υπέθεσα πως θα ήθελε να κάνουμε κάτι ρομαντικό οι δυο μας. Με έπιασε λοιπόν μια κρίση και βγήκα για ψώνια με τη Μπέτι. Μεγάλο λάθος το ξέρω, αλλά ήθελα κάτι ξεχωριστό κι εκείνη μου πρότεινε να πάμε στην Αμερικανική Αγορά που βρίσκεται κάπου στην Αθήνα. Εγώ δεν ήξερα καν πως υπήρχε, αλλά εκείνη με διαβεβαίωσε πως εκεί μέσα θα έβρισκα τα καλύτερα χωρίς να χαλάσω πολλά λεφτά. Όταν είδα το συγκεκριμένο φόρεμα το ερωτεύτηκα. Ήταν τόσο λαμπερό και τόσο μόνο του πάνω στην κρεμάστρα, που δεν άντεξα

Συνέντευξη με τη Μαριλένα Μέξη

 

Σήμερα η χαρά είναι μεγάλη, καθώς φιλοξενούμε στο blog μας την εικονογράφο, συγγραφέα και ιδρύτρια του Will o' wisps, Μαριλένα Μέξη. 





Αρχικά θα θέλαμε να μας συστηθείς για να σε γνωρίσει λίγο καλύτερα το κοινό. Περίγραψε τον εαυτό σου σε τέσσερις προτάσεις.

Μητέρα.

Εικονογράφος.

Συγγραφέας – Αφηγήτρια.

Παιδί της φύσης και του παραμυθιού.


Dryad by Marilena Mexi

Είσαι μεγάλη λάτρης της φαντασίας και αυτό βγαίνει και στα έργα σου. Τι είναι αυτό που σε εμπνέει περισσότερο; (Λαογραφία, βιβλία, pop κουλτούρα κτλ)

Καταρχάς σε ευχαριστώ θερμά για αυτή τη συνέντευξη και τη φιλοξενία. Εύχομαι γρήγορα να ξεπεραστεί αυτή η δύσκολη κατάσταση που βιώνουμε όλοι μας και να επανέλθει σύντομα η μαγεία και η δημιουργία στις ζωές μας.

Με εμπνέει η ίδια η ζωή, τα βιώματα που έχω, οι δύσκολες στιγμές του παρελθόντος, τα συναισθήματα. Για μένα η τέχνη είναι μια βαθύτερη εσωτερική ανάγκη. Έτσι ήμουν από πολύ μικρή. Αγαπώ τη φύση, με γοήτευαν από πάντα οι ιστορίες με ιππότες, νεράιδες, γοργόνες και ξωτικά. Στα οκτώ μου έγραψα και εικονογράφησα την πρώτη μου ιστορία φαντασίας και εκεί έγινε η αρχή. Σε αυτό βέβαια βοήθησε το γεγονός ότι μεγάλωσα σε ένα σπίτι κυριολεκτικά μέσα στο δάσος δίπλα σε μια λίμνη, με γιαγιάδες και παππούδες που μου έλεγαν από το πρωί ως το βράδυ παραμύθια και μια μαμά η οποία στήριξε από την αρχή την έφεση και την αγάπη που είχα στη ζωγραφική και τις τέχνες γενικότερα.



Πες μας λίγα λόγια για τα βιβλία σου, Deerward και Antara.

Τα βιβλία αυτά τα έγραψα πάρα πολύ μικρή, σε ηλικία δεκαεννιά ετών (την Antara και την Ninemia). Είχα στείλει το βιβλίο σχεδόν σε όλους τους εκδοτικούς στην Ελλάδα και αντιμετώπισα μια τεράστια προκατάληψη, γιατί τα βιβλία άνηκαν στο είδος του φανταστικού. Έτσι, θεώρησα πως έπρεπε να τα μεταφράσω και να τα εκδώσω μόνη μου, μιας και ως εικονογράφος ήμουν ήδη αναγνωρίσιμη στο εξωτερικό κατά κάποιον τρόπο. Η Antara είχε 10.000 downloads στο kindle της amazon και γενικότερα ο κόσμος και οι bloggers αγάπησαν την εικονογράφηση αυτής της ιστορίας. 



Το 2013 εξέδωσα το δεύτερο βιβλίο μου, το Deerward και αισθάνομαι πως είναι το αδικημένο μου 'παιδί', γιατί πέρασε από αξιολόγηση από τον editοr του Αμερικάνικου Writer's Digest, Chuck Sambuchino, ο οποίος είχε έρθει για ένα σεμινάριο στην Ελλάδα που πραγματοποιήθηκε στην Ιθάκη και εκεί έλαβα εξαιρετικό feedback για την ιστορία μου από εκείνον. Για ακόμη μια φορά όμως, αυτό δεν ήταν αρκετό για τους Ελληνικούς εκδοτικούς και έτσι αναγκάστηκα να το εκδώσω μόνη μου. Μετά από λίγους μήνες έμεινα έγκυος και έτσι πάγωσε η προώθηση του βιβλίου αυτού.

Και τα δυο βιβλία ανήκουν στην κατηγορία New adult, o κόσμος της Antara έχει να κάνει με merfolk και γενικότερα πλάσματα της Θάλασσας, ενώ το Deerward διαδραματίζεται σε ένα σύμπαν που κυριαρχεί ο αιώνιος χειμώνας.



Σκέφτεσαι να γράψεις και άλλο βιβλίο, κι αν ναι, θα το εικονογραφήσεις;

Ναι φυσικά, έχω τρία project στο μυαλό μου εκ των οποίων το πρώτο έχω ξεκινήσει ήδη να το δουλεύω. Έχει τίτλο Μαγεμένα Δάση και προσπαθώ να ζωγραφίσω μια σειρά από δάση, έτσι όπως τα γνωρίσαμε μέσα από γνωστά και μη παραμύθια και θα συνοδεύονται από ποιήματα δικά μου. Eπίσης, υπάρχει μια ιδέα στα σκαριά για ένα graphic novel με θέμα τα πλάσματα του νερού που εύχομαι να βρει εκδοτική στέγη όταν με το καλό ολοκληρωθεί. Και το τρίτο project είναι ένα εικονογραφημένο διήγημα με άρωμα Halloween.



Τι σε βοηθάει να ξεμπλοκάρεις όταν πέφτεις σε δημιουργικό τέλμα;

Οι καλλιτέχνες είναι μοναχικοί άνθρωποι, ακόμα και αν έχουν φτάσει στο τέρμα θα βρουν τη δύναμη να επανέλθουν. Εμένα με βοηθούν πολύ απλά πράγματα, ο ήχος της βροχής, θα ακούσω ένα τραγούδι που αγαπώ. Με βοηθούν επίσης πολύ τα εμψυχωτικά μηνύματα των αναγνωστών από όλο τον κόσμο, όταν μου στέλνουν όμορφα λόγια και μηνύματα από διάφορες γωνιές του πλανήτη. Μου δίνουν απερίγραπτη δύναμη για να σηκωθώ. Κατά την διάρκεια της καραντίνας έφτασα πάτο πολλές φορές, κάτι τέτοια μηνύματα όμως με σήκωσαν ξανά. Κάποιοι εκεί έξω περιμένουν την τέχνη μας, δεν έχει σημασία αν είναι λίγοι ή πολλοί, υπάρχουν όμως. Εμένα αυτό το πράγμα με γεμίζει και δεν συγκρίνεται με κανένα βραβείο ή οποιαδήποτε άλλη επιβράβευση.


Μίλα μας λίγο για την πορεία σου ως εικονογράφος. Ποια ήταν η αγαπημένη σου στιγμή σε αυτή;

Ζωγράφιζα σχεδόν από μωρό. Ήταν βέβαιο εξαρχής για το ποια κατεύθυνση θα ακολουθήσω. Όταν τελείωσα το λύκειο ήθελα να δώσω εξετάσεις στην Καλών Τεχνών αλλά με κέρδισαν οι εφαρμοσμένες τέχνες. Ξεκίνησα σπουδές Γραφιστικής στον Akto το 2004 και αποφοίτησα το 2007. Είχα ξεκινήσει να δουλεύω και να κάνω πρακτική ως γραφίστρια σε διάφορα δημιουργικά γραφεία και διαφημιστικές όσο ήμουν ήδη στη σχολή. Το 2008 για λίγο χρονικό διάστημα εργάστηκα στο πλευρό του Μάριου Θεολόγη, όπου υπήρξε για μένα τεράστιο σχολείο για τα πρώτα μου βήματα. Αμέσως μετά γνώρισα τον σύζυγο μου και εικονογράφο, Νίκο Δεληγκάρη. Ο Νίκος ήταν ο μεγαλύτερος δάσκαλος για μένα, μου γνώρισε τον απίστευτο κόσμο του CGI και μαζί του ανακάλυψα αυτό που πάντα ήθελα να κάνω. Άρχισα και εγώ ταπεινά να προωθώ τη δουλειά μου στο εξωτερικό και οι πρώτοι πελάτες δεν άργησαν να έρθουν. Προωθούσα σαν τρελή τη δουλειά μου και άρχισα να γίνομαι αναγνωρίσιμη, έλαβα επαίνους και βραβεία από γνωστά art websites και συνεντεύξεις μου φιλοξενήθηκαν σε διάφορα περιοδικά παγκοσμίως που αφορούν το Cg art. Ταυτόχρονα εργαζόμουν ως δασκάλα καλλιτεχνικών για παιδιά σε ιδιωτική σχολή και σε μια μικρή διαφημιστική. Η καλύτερη στιγμή στην επαγγελματική πορεία μου, ήταν η συνεργασία με το Cap Cap και η συνεργασία με την Wacom Worldwide το 2013, όπου ζήτησε να μπει artwork μου στο κουτί της νέας Wacom cintiq touch που θα κυκλοφορούσε σύντομα. Η Wacom για όσους δεν γνωρίζουν είναι το Νο1 εργαλείο όσων δουλεύουν επαγγελματικά και κάνουν ψηφιακή ζωγραφική. Ήταν πολύ τιμητικό να επιλέξουν τη δουλειά μου ως παράδειγμα για να μπει στο κεντρικό κουτί. Από εκεί και έπειτα με πρόλαβε η μητρότητα, Οι ρυθμοί έχουν πέσει αρκετά αλλά κάνω ότι μπορώ για να επανέλθω δυναμικά με νέες δημιουργίες.


True love by Marilena Mexi

Εκτός όμως από καλλιτέχνιδα, έχεις ιδρύσει κι ένα από τα πιο γνωστά online περιοδικά της Ελλάδας, το Will owisps. Τι θα ήθελες να μας πει γι’ αυτό;

Είμαι χαρούμενη για όσα πέτυχε το Will oWisps τα τελευταία τέσσερα χρόνια. Αγαπώ και σέβομαι όλη την ομάδα που το στήριξε από την αρχή. Βγάλαμε μαζί δυο επιτυχημένες ανθολογίες. Το 2017 κυκλοφόρησε η πρώτη ανθολογία της συγγραφικής ομάδας του site, με τίτλο «Ιστορίεςτης Γιαγιάς Ιτιάς» και το 2019 η δεύτερη, με τίτλο «ΤουΧειμώνα Ψίθυροι», από τις εκδόσεις Πηγή. Το 2017 με χορηγία του Will o’ Wisps και σε συνεργασία με τον AthensCon, φέραμε στην Ελλάδα τον Concept artist της κινηματογραφικής μεταφοράς του Άρχοντα των Δαχτυλιδιών, John Howe. Toν Οκτώβριο του 2018 πραγματοποιήθηκε με επιτυχία ένα event αφιερωμένο στο Halloween, το Will o' Wisps Halloween Treat στη Death Disco. Και τον Δεκέμβριο του 2019 το ‘Will oWisps Christmas Night’ μια υπέροχη βραδιά αφιερωμένη στα Χριστούγεννα. Ετησίως το site διοργάνωνε το Will o’ Wisps Festival «Ο Παραμυθένιος Κήπος», το ελληνικό fairy fair στον κήπο του Πύργου Βασιλίσσης στο Ίλιον. Δυστυχώς όμως οι συνθήκες της πανδημίας, καθώς και η προσωπική κούραση της διοργανωτικής ομάδας έφερε το τέλος του φεστιβάλ. Ωστόσο, οι μαγικές αναμνήσεις θα μείνουν για πάντα χαραγμένες στις καρδιές μας και αυτό έχει σημασία.



Ποια είναι η γνώμη σου για το χώρο της φαντασίας στην Ελλάδα;

O κόσμος ανέκαθεν διάβαζε και αγαπούσε το φανταστικό, τα τελευταία όμως χρόνια υπάρχει μια σημαντική άνθιση. Σελίδες όπως το Will oWisps και άλλα συγγενικά sites καθώς και τα φεστιβάλ που πραγματοποιούνται το ένα μετά τα άλλο, συστήνουν στο κοινό με έναν όμορφο τρόπο αυτό το είδος και φέρνουν παλιούς και νέους οπαδούς πιο κοντά. Και με τους εκδοτικούς οίκους τα πράγματα δεν είναι όπως ήταν πριν δέκα χρόνια, που υπήρχε μια δυσπιστία προς τους Έλληνες συγγραφείς. Νέοι τίτλοι βγαίνουν καθημερινά και αυτό δίνει ελπίδα για μελλοντικά όνειρα και στόχους.


Τέλος, θα θέλαμε να κλείσεις με μια συμβουλή προς τους επερχόμενους καλλιτέχνες.

Είναι μια κοινότυπη συμβουλή που δίνουν λίγο πολύ όλοι:

Παλέψτε για τα όνειρα σας. Η προσπάθεια είναι ένας αγώνας που στο τέλος δικαιώνει όσο δύσκολο κι αν φαντάζει.

Θα υπάρξουν στραβοπατήματα, εμπόδια, τα πράγματα δεν θα πηγαίνουν καλά, κάποιοι θα σας αμφισβητήσουν, κάποιοι θα σας κόψουν τα φτερά και θα σας κρίνουν αυστηρά. Να θυμάστε πως όποιος σας το κάνει αυτό, το βράδυ θα πάει και θα κοιμηθεί ήσυχος στο κρεβάτι του, ενώ εσείς θα έχετε χαλάσει το στομάχι σας.

Μην το επιτρέπετε, δείξτε τη δύναμη σας. Όλοι έχουμε μια κρυφή δύναμη μέσα μας. Κανείς δεν έχει δικαίωμα να εμποδίσει τα όνειρα σας. Από εσάς εξαρτάται, κανένας άλλος δεν θα νοιαστεί. Εσείς να είστε ο πιο αυστηρός κριτής του εαυτού σας.



Σε αυτό το σημείο να ευχαριστήσουμε τη Μαριλένα και να της ευχηθούμε ό,τι καλύτερο στην καλλιτεχνική της πορεία. Μπορείτε να τη βρείτε στο Facebook και στα δυο της προφίλ στο Instagram εδώ και εδώ


Fairyland by Marilena Mexi

Σχόλια

  1. Είμαι ενθουσιασμένος από την παρουσίαση μιας νεαρής γυναίκας δημιουργού σε ένα πολύ δύσκολο μα συνάμα και αγαπημένο είδος.
    Ειλικρινά θέλω να της εκφράσω κάθε μου ευχή στο έργο και στις δημιουργίες της, που είναι υπέροχες.
    Δανάη σε ευχαριστούμε μια ακόμα φορά, όπως και την ίδια για την παρουσία της.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η Μαριλένα είναι ένα απίστευτα ταλαντούχο άτομο και ήταν μεγάλη τιμή να την έχουμε στο μπλογκ. Είναι επίσης συγκινητικό το ποσα έχει καταφέρει καθώς και η διεθνής της αναγνώριση. Πρέπει να είμαστε όλοι περήφανοι για εκείνη.

      Διαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Back to Top