Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Καλώς ήρθες

Αναγνώστης, συγγραφέας, αρθρογράφος ή και απλός περαστικός... Είναι τιμή μας να σε έχουμε στην παρέα μας!

Επιλεγμένα

Η ΑΝΑΣΑ (ΤΟΥ ΧΑΡΗ ΚΩΦΙΑΔΗ)

Γράφει ο Χάρης Κωφιάδης *** Και άμα κοιμάσαι μη σε μέλλει,  δυο μάτια θα 'ναι πάντοτε πάνω σου ακουμπισμένα.  Να μη σε πλησιάσουνε δαιμόνια και τριβόλια,  τον ύπνο μη χαλάσουνε,  το γέλιο σου μην κλέψουν. Θα σε κοιτούν τα βράδια μας,  πώς σειέσαι, πώς λυγιέσαι μες στον ονείρων τα στενά, πώς σεριανάς αθώα. Νευρώδης τη μία στιγμή νωχελική την άλλη. Μα όμορφη κάθε φορά, το μόνο τέλειό μου. Άλλο δεν έχω πλην εσού  Εσύ μονάχα ανάσαινε όπως καλά γνωρίζεις,  κι αν θες να κλάψεις, θα 'μαι εκεί, αυτό δεν με πειράζει. Αργά-αργά και σταθερά. Μια πάνω και μια κάτω.  Μην ξεχαστείς,  μην αφεθείς. Αυτό μόνο ζητάω... *** Για όλους τους γονείς που ξαγρύπνησαν πλάι στην κούνια, το λίκνο ή το κρεβάτι του μωρού τους... Για όλους όσους δεν μπόρεσαν να αποβάλλουν το άγχος τους, ώσπου το μωρό τους να ξεπεράσει το ένα έτος ζωής... Για όλους εκείνους που μπαίνοντας στο δωμάτιο, η πρώτη τους έγνοια ήταν να δουν αυτό το μικροσκοπικό σωματάκι, αυτό το στήθος να ανεβοκατεβαίνει ακόμη... Ήμουν ένας από αυτο

Συνέντευξη με τη Σοφία Πάλη



 

Συνέντευξη με τη Σοφία Πάλη

 

 

H Σοφία Πάλη είναι 22 ετών με καταγωγή από την ιδιαίτερη Κέρκυρα. Τα τελευταία χρόνια ζει και σπουδάζει παιδαγωγικά στη Θεσσαλονίκη. Τη διακρίνουν η αγάπη της για τα βιβλία, τον αθλητισμό, τη μουσική και τις βόλτες με τη ζεστή συζήτηση και παρέα των φίλων της. Η έννοια μοναχοπαίδι έχει καταγραφεί μέσα της μόνο με τον βιολογικό ορισμό καθώς η σχέση με τις (ξ)αδέρφες της την έκαναν να μην αισθάνεται ποτέ μόνη. Ανάμεσα στους πολλούς της στόχους υπάρχει εκείνος ενός μεταπτυχιακού ή δεύτερων σπουδών στο Marketing, έναν κλάδο που την ενδιαφέρει αρκετά!

Η Σοφία Πάλη, ή η «θεία Σόφη», ή η @sophies.readss (όπως μας παρουσιάζεται μέσα από τους λογαριασμούς της στις παγκόσμιες πλατφόρμες Instagram και TikTok) τον τελευταίο χρόνο έχει ανεβάσει στα ύψη τον πήχη τής διαφήμισης βιβλίων! Έχει συνάψει συνεργασίες με μεγάλα ονόματα εκδοτικών όπως Διόπτρα, Ψυχογιό, Πατάκη, Μεταίχμιο, Μίνωα κ.α. Οι όροι Bookstagram και BookTok -όπου και δραστηριοποιείται πιο ενεργά- έχουν γίνει ένας μικρόκοσμος μέσα στον οποίο άτομα όπως η Σοφία κάνουν αυτό που ξέρουν καλύτερα, διαβάζουν και το δείχνουν χρησιμοποιώντας  έξυπνες φωτογραφικές λήψεις, γεμάτες χρώμα και πιασάρικα βίντεο. Ένα πραγματικό χέρι βοήθειας σε κάθε συγγραφέα.

Πάμε όμως να γνωρίσουμε και την ίδια μέσα απ’ όσα έχει να μας πει.

 

Τι σημαίνει για σένα το βιβλίο. Πότε ξεκίνησε η αγάπη της ανάγνωσης;

Κατ’ αρχάς θα ήθελα να σ’ ευχαριστήσω για τη συνέντευξη. Το βιβλίο για εμένα είναι πηγή γνώσης, με ό,τι αυτό συνεπάγεται. Μέσα από την ανάγνωση εξερευνείς νέους κόσμους, ιστορίες, περιπέτειες και πιστεύω πως το να διαβάζεις ένα βιβλίο είτε κλασικό, είτε ερωτικό, φαντασίας, αυτοβελτίωσης κλπ. η κριτική σου σκέψη αναπτύσσεται.

Η αγάπη μου για το διάβασμα ξεκίνησε από πολύ μικρή ηλικία όταν άρχισα να διαβάζω μόνη μου παραμύθια. Σιγά σιγά άρχισα να ανακαλύπτω περισσότερα είδη βιβλίων. Για ‘μένα το διάβασμα είναι απόλαυση και πηγή γνώσης!

 

Ιδανική τοποθεσία για να διαβάσει κανείς υπάρχει; Ή υποστηρίζεις το «παντού και πάντα»;

Δεν πιστεύω πως υπάρχει ιδανική τοποθεσία για να διαβάσεις ένα βιβλίο, αυτό διαφέρει από άτομο σε άτομο. Καθένας από εμάς έχει τη δική του ιδανική τοποθεσία. Για παράδειγμα η δική μου είναι ο καναπές και το κρεβάτι.

 

Διαβάζεις με μουσική; Αν ναι, κάποιο συγκεκριμένο είδος;

Ποτέ! Έχω διάσπαση προσοχής κι αν δεν υπάρχει απόλυτη ησυχία δεν μπορώ να διαβάσω ούτε λέξη. Όμως συνδέω μερικά τραγούδια με κάποια βιβλία. Αυτό με βοηθάει να μπαίνω πιο πολύ στο “mood” του βιβλίου! Ακούω από όλα τα είδη εκτός της K-pop και της Ροκ.

 

Το διάβασμα έχει φύλο; Τι θα έλεγες σε κάποιον που θα κατέκρινε ένα αγόρι της ηλικίας σου που έλκεται κυρίως από ρομαντικές ιστορίες;

Όχι! Το διάβασμα δεν έχει φύλο. Δεν πρέπει να υπάρχουν τέτοιου είδους διακρίσεις βάσει του φύλου όσον αφορά την ανάγνωση (και όχι μόνο). Οι άνθρωποι -ανεξάρτητα από το φύλο τους- έχουν το δικαίωμα να διαβάζουν όποιο βιβλίο επιθυμούν. Επιπλέον, δεν υπάρχει καμία λογική να κατακρίνει κάποιος ένα αγόρι η ένα κορίτσι για τις αναγνωστικές του προτιμήσεις. Κάθε άνθρωπος έχει τα δικά του ενδιαφέροντα όσον αφορά τα βιβλία που διαβάζει και δε θα έπρεπε να κατακρίνεται γι’ αυτά. Θεωρώ πολύ σημαντικό να σεβόμαστε τις επιλογές των άλλων!

 

Πολλά βιβλία σημαίνει και πολλές απόψεις. Οι κριτικές ξεπερνούν αρκετά συχνά τα όρια των προσωπικών απόψεων και αγγίζουν εκείνα τις κακίας. Τι έχεις να πεις;

Πραγματικά πολλά άτομα ξεπερνούν το όριο (και αγγίζουν εκείνο της προσβολής!). Κατανοώ πως δε γίνεται να μας αρέσουν όλα τα βιβλία, όπως κι εμένα είναι πολλά εκείνα που δε μου αρέσουν, αλλά επιλέγω να μη μιλήσω καθόλου για αυτά. Εναλλακτικά, αν μου ζητηθεί η άποψη για κάτι που δεν μου άρεσε, η απάντηση είναι απλή: «απλά δεν μου ταίριαξε». Το να βγάζει κάποιος κακία για ένα βιβλίο ή για τον συγγραφέα του το θεωρώ απαράδεκτο.

 

Booktok. Ένα καινούργιο κεφάλαιο στο οποίο στραφήκαμε κυρίως με τις μέρες τού εγκλεισμού. Μεγάλη η απήχηση του χάρη σε σένα και άλλα άτομα εκεί έξω με παρόμοια ή μικρότερης έκτασης θέληση να προβάλλουν καινούρια βιβλία που τους άρεσαν. Όταν πρωτοξεκίνησες την προώθηση, πίστευες θα ήταν αυτή η κατάληξη και σε τόσο μικρό χρονικό διάστημα;

Η αλήθεια είναι πως δεν περίμενα όλη αυτή την ανταπόκριση από τον κόσμο αλλά και από τους εκδοτικούς! Και πραγματικά θα είμαι για πάντα ευγνώμων!

 

Θα άλλαζες κάτι στο σύστημα λειτουργίας της εφαρμογής;

Δεν ξέρω. Αλλά κάτι που μ’ ενοχλεί αφάνταστα είναι οι κλεμμένες ιδέες χωρίς να σου δώσουν τα credits! Γνωρίζω πως παρθενογένεση δεν υπάρχει, αλλά το να φτιάχνεις ένα βίντεο ίδιο με το δικό μου ή κάποιου άλλου το θεωρώ αρκετά εκνευριστικό! Κυρίως όταν δεν αναφέρεται το άτομο από το οποίο στην ουσία εκλάπη μια ιδέα.

 

Έχεις μια κάμερα μπροστά σου από την οποία βλέπει εκείνη η μειονότητα (θέλω να πιστεύω) αναγνωστών που διαβάζει κάτι για να ασκήσει κακή κριτική επί τούτου. Τι θα τους έλεγες;

Διαβάστε επειδή σας αρέσει, όχι επειδή έχετε την ανάγκη να κράξετε κάτι. Διαφορετικά δεν είστε οι βιβλιοφάγοι που δηλώνετε πως είστε!

 

Πάμε στους δικούς σου ανθρώπους, φίλοι/οικογένεια. Πώς αντιμετωπίζουν τις βιβλιοφαγικές σου τάσεις; Σε έχουν κρίνει που προτιμάς π.χ. ένα απόγευμα διαβάζοντας μόνη από έναν καφέ στην πόλη. Αν έχει συμβεί ποτέ αυτό.

Η οικογένεια και οι φίλοι μου χαίρονται με το γεγονός πως διαβάζω βιβλία και ποτέ δε με έχουν κατακρίνει γι’ αυτό, ίσα ίσα μου ζητάνε πολλές φορές να τους δανείσω κάποιο βιβλίο (που δυστυχώς για εκείνους δύσκολα θα το κάνω). Η αλήθεια είναι ότι δεν έχω ακυρώσει κάποια έξοδο ή έναν καφέ για να κάτσω στο σπίτι να διαβάσω ένα βιβλίο, ίσως μία-δύο φορές μέχρι στιγμής. Μου αρέσει να ζω τη ζωή μου, πέρα από τη ζωή των βιβλίων.

 

 Σχέδια για το μέλλον; Κάποιο όνειρο;

Δεν έχω κάποιο συγκεκριμένο όνειρο (γιατί έχω πολλά, χαχα). Είμαι από τα άτομα που έχουν ως μότο της ζωής τους το “go with a flow”. O στόχος μου προς το παρόν είναι, να πάρω με το καλό το πτυχίο μου και να συνεχίσω με κάποιο μεταπτυχιακό! Όμως σίγουρα μελλοντικά, θα ήθελα να κάνω κάτι σ’ επαγγελματικό επίπεδο που να έχει σχέση με το βιβλίο!

 

Τελειώνοντας, τον τελευταίο καιρό, εξαιτίας των σπουδών σου, συνεργάζεσαι με παιδιά. Αν κάποιο σε προσέγγιζε και σου ζητούσε με εκείνο τον αθώο τρόπο των παιδιών τον λόγο που διαβάζεις, τι θα του απαντούσες; Λαμβάνοντας πάντα υπόψη το αντίκτυπο που έχει μέσα τους η κάθε λέξη που ακούνε από τους μεγάλους.

Γιατί είναι κάτι που με γεμίζει… και το αγαπώ.

 

Σ’ ευχαριστώ πολύ Σοφία μου για τον χρόνο σου και για την θέρμη με την οποία δέχτηκες να συνεργαστούμε για να βγει αυτό το όμορφο αποτέλεσμα. Καλή επιτυχία σε ό,τι βρεθεί στον δρόμο σου! 





Σχόλια

  1. Διάβασα μια εξαίρετη συνέντευξη με πολύ ενδιαφέροντα πράγματα. Θα ήθελα να σάς ευχαριστήσω και τις δύο για όλο αυτό. Να ευχηθώ στη Σοφία, το καλύτερο στη ζωή και στις εμπνεύσεις της.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαιρόμαστε κύριε Γιάννη που σας άρεσε!! Ευχαριστούμε πολύ!

      Διαγραφή
    2. Εμείς σάς ευχαριστούμε και τις δύο, κοπέλα μου. Εύχομαι το καλύτερο.

      Διαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Back to Top