Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Καλώς ήρθες

Αναγνώστης, συγγραφέας, αρθρογράφος ή και απλός περαστικός... Είναι τιμή μας να σε έχουμε στην παρέα μας!

Επιλεγμένα

ΒΙΒΛΙΟΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ

  "ΜΠΛΕΞΑΝ ΟΙ ΖΩΕΣ ΜΑΣ" Νεκταρία Μαρκάκη Περίληψη Σε μια πόλη που πνίγεται στο γκρίζο, ένας άνθρωπος χρωματίζει τις ζωές δύο αγνώστων, δίνοντας τους ένα χέρι βοηθείας την στιγμή που και οι δύο ήταν έτοιμοι να παραδώσουν τα όπλα. Ο Μάρκος έχει μάθει να δίνει απλόχερα με μοναδικό αντάλλαγμα, για όποιον το θέλει, να προσφέρει και αυτός με την σειρά του σε κάποιον. Ένα καλός λόγος σε μία γυναίκα και λίγα τρόφιμα σε έναν άστεγο άνδρα είναι αρκετά για να φέρουν κοντά έξι ανθρώπους που θα ζήσουν ένα θαύμα. “Μία απλή πράξη καλοσύνης μπορεί να φέρει αλυσιδωτές αντιδράσεις ευτυχίας!” Βρείτε το βιβλίο μέσω του eshop makestorytelling.com σε αποκλειστική συνεργασία με τη συγγραφέα και την ομάδα συνεργασίας.  ΘΕΛΩ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ! Λίγα Λόγια για τη Νεκταρία Μαρκάκη Η Νεκταρία Μαρκάκη γεννήθηκε στην Αθήνα και η αγάπη της για τη συγγραφή ξεκίνησε στα εφηβικά της χρόνια, όταν αποτύπωσε για πρώτη φορά στις σκέψεις της σε χαρτί. Το 2013 μοιράστηκε το πρώτο της δημιούργημα στην εφαρμογή συγγραφέων Wa

Όποιος νοιάζεται...σκοντάφτει!


Όποιος νοιάζεται...σκοντάφτει!
γράφει ο Χάρης Κωφιάδης



Όποιος νοιάζεται σκοντάφτει. Αυτό διαλαλούσε το αγοράκι της γειτόνισσας με ύφος μικρομέγαλου και τα χέρια πεισματικά απιθωμένα στη μέση. Και ήτανε μάλιστα αμετακίνητο, στη θέση και τη στάση του, μπροστά από την μπαλκονόπορτα, κόβοντάς της το δρόμο. Εκείνη γέλασε, παρά το γεγονός πως ήταν φορτωμένη με μια λεκάνη ρούχα για άπλωμα· εγώ σκυθρώπιασα. Το μυαλό μου φταίει πάλι, που κάνει τους δικούς του συνειρμούς, πιασμένο από ανούσια και μικρά ερεθίσματα. Αλλά το ‘χω συνηθίσει πια και δεν αντιστέκομαι. Καμιά φορά, τολμώ να πω πως απολαμβάνω κιόλας τα μικρά μου, εσωτερικά ταξίδια.  

Όποιος νοιάζεται σκοντάφτει… Φυσικά και δεν το εννοούσε έτσι όπως ακούστηκε. Μωρό είναι άλλωστε, τι ξέρει; Κι όμως, η φράση του κόλλησε σαν τσίχλα στα μαλλιά μου και βρήκε από ‘κει τον τρόπο, να φτάσει πιο βαθιά.

Τις προάλλες με ρώτησες, ή μάλλον μου έκανες παράπονα πως δεν έχω γράψει ούτε μια λέξη για εσένα. Και είναι αλήθεια. Ποτέ δεν περπάτησες στα γραπτά μου, ούτε σαν πρωταγωνίστρια, ούτε σαν δεύτερος ρόλος, και σου το έχω παραδεχτεί. Για να είμαι ειλικρινής, δεν ήσουν καν ένας από αυτούς τους χαρακτήρες, που περνούν τυχαία στο φόντο και ο συγγραφέας τους δίνει από μια ατάκα, έτσι για να έχει νόημα η ύπαρξή τους μέσα στο κείμενο. Μήτε τη μορφή σου χρησιμοποίησα, μήτε τα λόγια σου και αυτό σε πείραξε κάπως· έτσι κατάλαβα.

Μα δεν σε πείραξε μόνο που δεν έγραψα για σένα. Πιότερο σ’ ενόχλησε, ένιωσα, που είχα γράψει γι’ άλλους. Ξαπλωμένη στο μαξιλάρι σου, τα μάτια σου σπίθιζαν. Κι εγώ, δύο παλάμες παραδίπλα, με το πρόσωπο κρυμμένο στις σκιές σού χαμογέλασα. Να γελάσω μου βγήκε αλήθεια, μα συγκρατήθηκα για ‘σένα, για να μην υποβιβάσω το παράπονό σου. Είναι η άμυνά μου αυτή, να γελώ· το γνωρίζεις πια. Πάντως, ήξερα τι ήθελα να πω. Οι λέξεις απλά κόλλησαν πίσω από τα χείλη μου και δεν έλεγαν να προχωρήσουν, σαν πεισματάρικοι όνοι. Εγώ έσπρωχνα και αυτές στήλωναν κάτω τα ποδάρια, σκάβοντας το έδαφος.

Κι όσο οι σιωπές μας γίναν βαρύτερες, εγώ πάσχιζα να σου μιλήσω. Μέχρι που γύρισες το κεφάλι σου από την άλλη, σαν να μου έλεγες πως ήθελες να λήξει η συζήτηση εκεί, αφού δεν είχα κάτι να προσθέσω. Μα είχα! Μα τω Θεώ, είχα. Και για κάποιο λόγο, μου φάνηκε πιο εύκολο να τα πω στη γυρισμένη πλάτη σου. Κι όταν άνοιξα τα χείλη μου, ήμουν σίγουρος πως ακόμη άκουγες και ακόμη περίμενες.

Ξέρεις λοιπόν γιατί δεν γράφω για σένα; Γιατί νιώθω ανίκανος, σαν νήπιο που όλες κι όλες ξέρει δέκα λέξεις. Όπως και να το κάνεις, δεν φτάνουν για να εκφράσουν πραγματικά όλα όσα θέλει. Και άσε τα άλλα μου κείμενα. Εκείνα είναι πεζά με έναν τρόπο που δεν καταλαβαίνεις. Δεν γράφω για σένα, γιατί και να είχα το κατάλληλο λεξιλόγιο, πάλι δεν θα ‘βρισκα τον τρόπο να εκφραστώ σωστά και επαρκώς. Δεν είναι, λοιπόν, πως είσαι εσύ ανάξια αναφοράς, μα εγώ ανήμπορος να σ’ αποδώσω στο χαρτί. Φοβάμαι πως θα σ’ αδικήσω. Και τώρα που το σκέφτομαι, δεν θα ‘γραφα για ΄σένα, ακόμη και αν μπορούσα. Γιατί είσαι μοναχά δική μου και ίσως να ζηλεύω λιγάκι. Ας μην σε δει κανείς όπως εγώ…

Όποιος νοιάζεται σκοντάφτει, λέει το γειτονάκι… Κι εγώ σκοντάφτω σε λέξεις που δεν έχω, σε νοήματα που δεν θα μπορούσαν να αποτυπωθούν γραπτώς και σε συναισθήματα που ξεπερνούν τις διαστάσεις του πληκτρολογίου μου. Δίκιο είχε ο μπόμπιρας. Γι’ αυτό, μη μου θυμώνεις που παραπατώ και μην στεναχωριέσαι. Η μέρα που θα γράψω για ‘σένα, χωρίς να σκουντουφλάω, θα είναι η μέρα που σ’ έχω ξεπεράσει.

Πάλι φτωχό μου φαίνεται το κείμενο, φτωχό και άδειο. Κι έτσι κι εγώ χαμογελώ που πάλι σκόνταψα και σου υπόσχομαι ότι ποτέ… Άσ’ το. Τι νόημα έχει να προσπαθήσω να το πω; Πάλι τα γόνατά μου θα την πληρώσουν. Αλλά να θυμάσαι, στο υποσχέθηκα…

Σχόλια

  1. Ένα ακόμα υπέροχο διήγημά σου Χάρη φίλε μου!
    Η λογοτεχνική σου πηγή δείχνει να μην εξαντλείται αλλά τουναντίον, να γεμίζει συνέχεια με καλούδια συγγραφής γεμάτα συναισθήματα, θέματα, εικόνες και χαρακτήρες.
    Η αναφορά εδώ στο δεύτερο πρόσωπο εκείνης που ο συγγραφέας δεν "μπορεί" να αποτυπώσει στο γραπτό του γίνεται με τρόπο υπέροχο που αναδεικνύει και την αλήθεια που έχει στην καρδιά του.
    Ακόμα μια φορά συγχαρητήρια φίλε μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μόνο ο χρόνος νιώθω πως εξαντλείται καθημερινά Γιάννη, προτού προλάβω να βουτήξω σε αυτή την πηγή. Ευχαριστώ πάρα πολύ για μία ακόμη φορά. Τα λόγια σου αποτελούν πάντα μια ευχάριστη "έκπληξη" και κινητήριο δύναμη!

      Διαγραφή
  2. Αχ βρε Χάρη! Γι αυτό είμαι πιστή θαυμάστρια των κειμένων σου! Γιατί μιλάνε στην καρδιά αμέσως! Λάτρεψα αυτό το κείμενο σου όσο και το "Εγώ πότε θα γίνω νύφη". Από εκεί σε γνώριζα και εδώ σε αναγνωρίζω...

    Αυτά αγόρι μου είναι λόγια καρδιάς βουτηγμένα στο μελάνι!
    Και το Μπράβο τώρα μοιάζει φτωχό μπροστά στο κείμενο σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τι όμορφο αυτό που λες, Βούλα, και πόσο με συγκινείς με τα λόγια σου! Είμαι πραγματικά ευγνώμων για την απίστευτη στήριξη και δύναμη που μου δίνουν τα λόγια σου!

      Διαγραφή
  3. Πριν πεις γιατί είχα καταλάβει το λόγο. Ϊσως γιατί ο μπόμπιρας έχει απόλυτο δίκιο.
    Όποιος νοιάζεται σίγουρακι πως σκοντάφτει.
    Είναι ανασφάλεια βασικά, δηλαδή, αν υποθέσουμε πως μιλάμε για την έμπνευση, την δική σου κατά δική σου έμπνευση που ζητά να διαβαστεί θα θαυμαστεί και από άλλους εκτός από σένα ... ε καταλαβαίνεις ... τι να σου πω ...
    Γράψε εσύ, ξανά και ξανά και ξανά, εκείνη και μόνο εκείνη θα την καταβρεί χαχαχαχα
    Είναι ωραίο να σου κάνουν μικρά παράπονα και πείσματα και ζήλιες
    ααα ναι ξέχασα, μου άρεσε εκεί που κόλλησε η σκέψη σαν τσιχλα στα μαλλιά !!! Τέλεια έμπνευση
    ναι ναι ναι όποιος νοιάζεται σκοντάφτει, σιγουράκι το έχω πάθει όταν προσπαθώ να βάλω όοολη μου την τέχνη να φτιάξω ένα φαγάκι, ένα γλυκάκι κλπ
    Το λέω και εγώ με τα χέρια στη μέση χαχαχαχαχα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Χααχαχαχα πόσο δίκιο έχεις και για το κομμάτι της ανασφάλειας αλλά και για το κομμάτι του πόσο όμορφα είναι αυτά τα παραπονάκια...και αυτή η έμπνευση είναι περίεργο πράγμα...ένα παράπονο από 'δω, ένα γειτονάκι από 'κει, και να σου μια ιδέα για να γράψεις κάτι, να πεις κάτι..

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Back to Top