Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο
banner

Our Latest

"Το αρχοντικό της σιωπής" του Γιάννη Πιταροκοίλη (Review)

  Το αρχοντικό της σιωπής (Μυθιστόρημα) Σε ένα νησί πνιγμένο στα μυστικά, ένας φόνος ξεσκεπάζει δεκαετίες σιωπής, κληρονομιών και ψεύδους. Το παλιό πλούσιο αρχοντικό του Στέφανου Καψή και της συγύζου του, Βαλεντίνης Καψή. Ένα αρχοντικό γεμάτο μνήμες, παρακαταθήκες αλλά και πολλά μυστικά. Και οι δύο τους είναι πια μνήμες για τα παιδιά τους, την Ελένη και τον Ανδρέα Καψή. Δύο εντελώς διαφορετικοί άνθρωποι, δύο εντελώς αντίθετες προσωπικότητες. Εκείνη, σύζυγος και μητέρα της Βαλεντίνης, γυναίκα χαμηλών τόνων, δοτική και ανθρώπινη. Ο αδελφός της, Ανδρέας, το εντελώς αντίθετο. Άνθρωπος των επιχειρήσεων, του σκληρού real estate. Με μεθόδους πολλές φορές αμφιλεγόμενες, με σχέδια και επιδιώξεις με σημαία το σκληρό κέρδος. Η Βαλεντίνη Βαρθαλίτη, στα 36 της χρόνια, η λατρεμένη εγγονή της γιαγιάς, φέρει το όνομά της αλλά και την αύρα της αγάπης της και της επιρροής της από τα παιδικά της χρόνια. Εντελώς προσδόκητα θα βρεθεί στη σκιά του παλιού αρχοντικού αλλά και στο επίκεντρο μιας σκοτεινής...

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΗ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ ΑΣΗΜΙΝΑ ΣΤΑΣΙΝΟΠΟΥΛΟΥ

 (από τη Βούλα Γκεμίση)



·  Τι σημαίνει για σένα η συγγραφή; Είναι μια μορφή έκφρασης, καταφυγίου ή κάτι άλλο;

Η συγγραφή για εμένα είναι το πάθος. Είναι το μέσο που μου επιτρέπει να περάσω τις σκέψεις μου στο χαρτί. Μου δίνει την δυνατότητα να εκφραστώ και να αδειάσω τις σκέψεις μου ώστε να δημιουργήσω μια ωραία ιστορία που κάποτε θα διαβαστεί και αυτό με κάνει πολύ χαρούμενη.

·  Πώς ξεκινάς ένα νέο έργο; Υπάρχει συγκεκριμένη διαδικασία ή αφήνεσαι στη ροή της έμπνευσης;

Δεν έχω κάποια ιεροτελεστία για να ξεκινήσω ένα έργο. Μπορεί εκεί που κάθομαι ξαφνικά να αρχίσω να σκέφτομαι κάτι και σιγά σιγά να το πλάθω στο μυαλό μου. Η επόμενη κίνηση μου είναι να πάρω χαρτί και στυλό να ξεκινήσω να τα αποτυπώνω για να μην τα ξεχάσω την επόμενη μέρα.


·  Τι σε εμπνέει περισσότερο: οι άνθρωποι γύρω σου, τα προσωπικά βιώματα ή η φαντασία;

Μπορεί και μια κουβέντα που θα ακούσω να μου δώσω το έναυσμα για μια νέα ιστορία. Να γίνει η κινητήριος δύναμη που χρειάζομαι για να γράψω. Γενικά η έμπνευση έρχεται από εκεί που δεν την περιμένεις. Μπορεί να κάτσω μπροστά από τον υπολογιστή και να μην έχω τίποτα να γράψω για ώρα και να καταλήγω να φτιάχνω τα αρχεία μου και ξαφνικά να πηγαίνω στο πάρκο τον γιό μου και εκεί που κάθομαι να μου έρχεται μια ιδέα.


·  Πόσο σημαντική είναι για εσένα η πειθαρχία στη συγγραφή και πώς οργανώνεις τον χρόνο σου;

Γενικά για να γράψω θέλω να μην έχω τίποτα άλλο στο μυαλό μου. Να έχω τελειώσει όλες τις δουλείες μου. Ο γιός να μην χρειάζεται την βοήθεια μου και να μην με αποσπά τίποτα. Για αυτό προτιμώ να γράφω αργά το βράδυ όταν όλοι έχουν κοιμηθεί ή στις διακοπές όπου η καθημερινότητα μου είναι πολύ πιο χαλαρή χωρίς σχολεία και δραστηριότητες.


·  Έχεις κάποιον συγγραφέα που θεωρείς δάσκαλο ή πρότυπο; Πώς έχει επηρεάσει το ύφος σου;

Για να πω την αλήθεια δεν έχω κάποιο συγγραφέα σαν πρότυπο. Είναι χιλιάδες μην πω εκατομμύρια και κάθε γραφή τους είναι ξεχωριστή. Αλλά έχω προτιμήσεις ως προς την ανάγνωση. Θέλω οι ιστορίες που διαβάζω να είναι μοναδικές. Είτε είναι ιστορίες αγάπης είτε φαντασίας.  Αυτό προσπαθώ να κάνω και εγώ με τα έργα μου. Τώρα πια όλες οι ιστορίες που διαβάζουμε είναι σχεδόν ίδιες οπότε η συγγραφή ενός έργου γίνεται όλο και πιο δύσκολή αν θέλεις να προσφέρεις κάτι ξεχωριστό στο χώρο του βιβλίου.

·  Πόσο ρόλο παίζει για σένα η γλώσσα στη δημιουργία ατμόσφαιρας και χαρακτήρων;

Είναι το βασικό. Προτιμώ να χρησιμοποιώ έκφρασης που χρησιμοποιούμε στην καθημερινότητα μας για να γίνετε το έργο μου πιο προσιτό στον αναγνώστη και να μην χρησιμοποιώ μεγάλες λέξεις και φράσεις μόνο και μόνο για να το κάνω πιο φανταχτερό και να γεμίζω την σελίδα με αερολογίες.

·  Αν έπρεπε να δώσεις μία συμβουλή σε έναν νέο συγγραφέα, ποια θα ήταν αυτή;

Κάνε αυτό που ονειρεύεσαι. Η ζωή είναι μικρή για να έχουμε ενδοιασμούς και να αφήνουμε τους φόβους μας να μας νικούν.


·  Πώς νιώθεις όταν ολοκληρώνεις ένα βιβλίο; Είναι λύτρωση, αποχωρισμός ή ξεκίνημα για κάτι νέο;

Είναι συγκίνηση γιατί το δύσκολο κομμάτι που είναι η συγγραφή του έχει τελειώσει. Τέρμα πια τα ξενύχτια. Η κούραση για να δώσεις κάτι καλό στο κοινό. Οι διορθώσεις μέχρι να γίνει τέλειο. Τώρα απομένει το ταξίδι μέχρι να φτάσει στα χέρια του και εκεί έχεις την αγωνία αν θα το λατρέψει ή θα το μισήσει. Αλλά και πάλι είναι ένα κομμάτι της δουλείας μου που θα την έκανα ξανά και ξανά γιατί μου δίνει χαρά.

·  Πώς διαχειρίζεσαι την κριτική – είτε θετική είτε αρνητική – από αναγνώστες και επαγγελματίες;

Είναι καλοδεχούμενη. Δεν μπορώ αν την αλλάξω. Την σέβομαι και προχωράω.


·  Πιστεύεις πως η συγγραφή είναι ταλέντο, τέχνη, δουλειά ή ένας συνδυασμός όλων αυτών;

Είναι μεράκι. Είναι να το έχεις μέσα σου. Η συγγραφή δεν θέλει κόπο. Θέλει να έχεις φαντασία για να κάνεις κάτι που αρέσει σε μια μεγάλη μερίδα του κόσμου. Ένα βιβλίο είναι ένας τρόπος φυγής του αναγνώστη από την καθημερινότητα του. Εγώ προσωπικά διαβάσω το βιβλίο γιατί θέλω να χαλαρώσω οπότε πρέπει ο συγγραφέας να βρει τον τρόπο που χρειάζεται ώστε να τα καταφέρει με την πλοκή του έργου του.

                                                                                                                          Σας ευχαριστώ.

ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ ΤΗΣ ΑΣΗΜΙΝΑΣ ΣΤΑΣΙΝΟΠΟΥΛΟΥ




Σχόλια

  1. I really enjoyed reading this—Asimina’s honest, grounded approach to writing resonates deeply with me. The way she lets inspiration meet her in everyday life, like at the park or during quiet moments at night, feels so real. It's a beautiful reminder that stories often begin in the most ordinary spaces.
    www.melodyjacob.com

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Most Popular

Συγγραφή μέσω ΑΙ: Απειλή ή εργαλείο για τους συγγραφείς;

"Κι αν το AI γράψει το επόμενο Best-Seller, τι μένει για τον συγγραφέα;"   Πολύς ο ντόρος που έχει γίνει τον τελευταίο καιρό με τη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης ανά τους διάφορους κλάδους που επηρεάζονται άμεσα από αυτή. Πολλώ δε στον καλλιτεχνικό χώρο, ανησυχία, αντάρα και αναμπουμπούλα. Δεν είναι λίγοι αυτοί που ισχυρίζονται πως οι καλλιτέχνες, διαφόρων τομέων, θα χάσουν τη δουλειά τους και θα αντικατασταθούν από το AI. Και φυσικά, οι συγγραφείς δεν θα μπορούσαν να λείπουν από αυτό. Τι θα γίνει αν αρχίσει να γράφει ο καθένας με το ΑΙ; Πώς θα μοιραστεί μια πίτα που στον Ελλαδικό χώρο μοιάζει περισσότερο με μπισκότο ούτως ή άλλως; Πώς θα ξεχωρίσουν αυτοί που γράφουν καλά από αυτούς που μπορούν να διαθέσουν ένα καλό ποσό σε συνδρομές για τεχνητή νοημοσύνη που υπόσχεται να κάνει τη δουλειά τους για αυτούς; Πόσο ηθικό είναι να γράφει κανείς με το ChatGPT, το Google Gemini και άλλες παρόμοιες πλατφόρμες; Η προσωπική μου στάση Κι επειδή είμαστε κοινωνικά όντα -ακόμη και οι συγγραφ...

Το Καπετανόσπιτο - Γράφει η Ελένη Ζηνονίδη

Το τελευταίο βράδυ που κοιμήθηκα εκεί ήταν τον Αύγουστο του ’15. Είχαμε μαζευτεί πολλοί βλέπετε. Εγώ. Οι γονείς. Οι παππούδες. Τα φαντάσματα. Οι τύψεις -ζώντων και μη. Ίσως επέστρεφα ξανά. Ίσως όταν δε θα ζει κανένας από τους προαναφερθέντες αποφασίσω να μείνω ξανά μέσα σε αυτούς τους τέσσερις τοίχους. Με τους νεκρούς και τις τύψεις τους τα καταφέρνω καλύτερα. Είναι πιο σιωπηλά όλα όταν είναι θαμμένα. Και οι άνθρωποι… και οι τύψεις τους. Το Καπετανόσπιτό μας ήταν κάτι σαν ιερό κειμήλιο. Σαν ένα παλιό μπαούλο που από μέσα του βγαίνουν άνθρωποι και αναμνήσεις. Ο παππούς Αυγέρης δεν ήταν ο πρώτος που έζησε εδώ, ήταν όμως εκείνος που φρόντισε να γεμίσει το πετρόχτιστο κειμήλιο των παππούδων του με ζωντάνια και φως. Και αναγκαστικά, όπως συμβαίνει πάντα με τους ανθρώπους… τύψεις. Ο Αυγέρης ήταν καπετάνιος. Και ως σωστός καπετάνιος που δεν μπορεί να κρατάει ταυτόχρονα το πηδάλιο ενός πλοίου κι ενός σπιτιού, παντρεύτηκε τη Σόφη παραδίδοντας της το πηδάλιο του σπιτιού και της καρδιάς του. ...

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΗ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ ΤΖΟΑΝ ΖΑΧΑΡΙΑΔΟΥ

  (από τη Βούλα Γκεμίση)     Ποια ήταν η πρώτη "σκοτεινή σκέψη" που σου ενέπνευσε να ασχοληθείς με το είδος του ψυχολογικού θρίλερ;       Δεν ήταν απλώς μια σκέψη, ήταν όλο το backround από πίσω. Φαντάσου πως από πολύ μικρή ηλικία είχα ξεκινήσει να βλέπω ταινίες με τον Freddy Krueger (τις έβλεπα αγκαλιά με τον μπαμπά μου και δε φοβόμουν) και διάβαζα βιβλία μυστηρίου, οπότε ήταν αναμενόμενο μεγαλώνοντας να αναζητώ να διαβάζω και να γράφω κάτι πιο σκοτεινό. ΒΡΕΣ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΕΔΩ!    Πώς διαχειρίζεσαι τη λεπτή γραμμή ανάμεσα στην αγωνία και την υπερβολή όταν χτίζεις την ψυχολογία των χαρακτήρων σου;      Προσπαθώ να μπαίνω στη θέση των χαρακτήρων για να τους κατανοήσω, οπότε μου δίνουν εκείνοι τις απαντήσεις. Τώρα αν καταφέρνω να μην περνάω αυτήν τη λεπτή γραμμή, θα το κρίνουν οι αναγνώστες. ΒΡΕΣ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΕΔΩ!     Υπάρχει κάποιος ήρωας ή αντιήρωας από τα βιβλία σου που σε ταλαιπώρησε συναισθηματικά περ...