Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο
banner

Our Latest

"Το αρχοντικό της σιωπής" του Γιάννη Πιταροκοίλη (Review)

  Το αρχοντικό της σιωπής (Μυθιστόρημα) Σε ένα νησί πνιγμένο στα μυστικά, ένας φόνος ξεσκεπάζει δεκαετίες σιωπής, κληρονομιών και ψεύδους. Το παλιό πλούσιο αρχοντικό του Στέφανου Καψή και της συγύζου του, Βαλεντίνης Καψή. Ένα αρχοντικό γεμάτο μνήμες, παρακαταθήκες αλλά και πολλά μυστικά. Και οι δύο τους είναι πια μνήμες για τα παιδιά τους, την Ελένη και τον Ανδρέα Καψή. Δύο εντελώς διαφορετικοί άνθρωποι, δύο εντελώς αντίθετες προσωπικότητες. Εκείνη, σύζυγος και μητέρα της Βαλεντίνης, γυναίκα χαμηλών τόνων, δοτική και ανθρώπινη. Ο αδελφός της, Ανδρέας, το εντελώς αντίθετο. Άνθρωπος των επιχειρήσεων, του σκληρού real estate. Με μεθόδους πολλές φορές αμφιλεγόμενες, με σχέδια και επιδιώξεις με σημαία το σκληρό κέρδος. Η Βαλεντίνη Βαρθαλίτη, στα 36 της χρόνια, η λατρεμένη εγγονή της γιαγιάς, φέρει το όνομά της αλλά και την αύρα της αγάπης της και της επιρροής της από τα παιδικά της χρόνια. Εντελώς προσδόκητα θα βρεθεί στη σκιά του παλιού αρχοντικού αλλά και στο επίκεντρο μιας σκοτεινής...

"Το αρχοντικό της σιωπής" του Γιάννη Πιταροκοίλη (Review)

 Το αρχοντικό της σιωπής

(Μυθιστόρημα)


Σε ένα νησί πνιγμένο στα μυστικά, ένας φόνος ξεσκεπάζει δεκαετίες σιωπής, κληρονομιών και ψεύδους.

Το παλιό πλούσιο αρχοντικό του Στέφανου Καψή και της συγύζου του, Βαλεντίνης Καψή. Ένα αρχοντικό γεμάτο μνήμες, παρακαταθήκες αλλά και πολλά μυστικά. Και οι δύο τους είναι πια μνήμες για τα παιδιά τους, την Ελένη και τον Ανδρέα Καψή. Δύο εντελώς διαφορετικοί άνθρωποι, δύο εντελώς αντίθετες προσωπικότητες. Εκείνη, σύζυγος και μητέρα της Βαλεντίνης, γυναίκα χαμηλών τόνων, δοτική και ανθρώπινη. Ο αδελφός της, Ανδρέας, το εντελώς αντίθετο. Άνθρωπος των επιχειρήσεων, του σκληρού real estate. Με μεθόδους πολλές φορές αμφιλεγόμενες, με σχέδια και επιδιώξεις με σημαία το σκληρό κέρδος.


Η Βαλεντίνη Βαρθαλίτη, στα 36 της χρόνια, η λατρεμένη εγγονή της γιαγιάς, φέρει το όνομά της αλλά και την αύρα της αγάπης της και της επιρροής της από τα παιδικά της χρόνια. Εντελώς προσδόκητα θα βρεθεί στη σκιά του παλιού αρχοντικού αλλά και στο επίκεντρο μιας σκοτεινής πλεκτάνης, όπου το αίμα συγχέεται με το δίκαιο και η αλήθεια με την προδοσία. Στο πλευρό της, ο Αργύρης Ραιδεστός, 39 ετών, επαγγελματικός της συνεργάτης. Ένας άντρας βουβός αλλά άγρυπνος, έτοιμος να ξεπεράσει κάθε του όριο για να τη σώσει.

Καθώς οι σκιές σφίγγουν τον κλοιό, κάποια πρόσωπα με βαρύ παρελθόν καραδοκούν. Ένας συνεργός με λερωμένα χέρια και ένα ξεχασμένο φουλάρι γίνονται τα κλειδιά μιας ιστορίας που μοιάζει καταδικασμένη να καταλήξει στο αίμα.

Όμως ο έρωτας επιμένει. Κι όταν όλα καταρρέουν, η πιο γενναία ερώτηση δεν είναι «ποιος σκότωσε», αλλά:
Θες να γεράσουμε μαζί;


Παρουσίαση χαρακτήρων

Στέφανος Καψής:

Γεννήθηκε το 1928 στην Πάρο, καπετάνιος. Πέθανε το 2013, σε ηλικία 85 ετών. Το 1958, θα παντρευτεί τη Βαλεντίνη, σε ηλικία 30 ετών. Θα κάνουν δύο παιδιά, την Ελένη και τον Ανδρέα.

Βαλεντίνη Καψή:

Γεννήθηκε το 1938 στη Σύρο. Σύζυγος του Στέφανου Κάψη. Πέθανε το 2020, σε ηλικία  82 ετών.

Ανδρέας Καψής: πρωτότοκος γιος τους, γεννήθηκε το 1959, σήμερα σε ηλικία 66 ετών. Επιχειρηματίας.

Ελένη Καψή: κόρη τους, γεννήθηκε το 1961. Το 1986 παντρεύτηκε τον ΓΙΩΡΓΟ ΒΑΡΘΑΛΙΤΗ, γεννημένο το 1950 και απέκτησαν μια κόρη, τη Βαλεντίνη.

Βαλεντίνη Βαρθαλίτη: Γεννήθηκε το 1988, αρχιτέκτων με δικό της γραφείο μαζί με τον συνεταίρο της, Αργύρη Ραιδεστό.

Αργύρης Ραιδεστός: Αρχιτέκτονας, γεννημένος το 1985, σήμερα 39 ετών. Χωρισμένος. Επαγγελματικός συνεταίρος της Βαλεντίνης Βαρθαλίτη στο τεχνικό τους γραφείο. Υπήρξαν συμφοιτητές.

Δημήτρης Ερμόλαος: Δικηγόρος, ετών 56, γεννημένος το 1968. Είναι ο δικηγόρος και στενός συνεργάτης του Ανδρέα Καψή και εκ των απορρήτων, συνεργάτης του.

ΙΑΚΩΒΟΣ ΔΕΠΟΝΤΗΣ: Γεννημένος το 1946, (σήμερα ετών 78). Προσλήφθηκε με τη γυναίκα του, το 1978, από την Βαλεντίνη Καψή για να είναι οι άνθρωποι του σπιτιού, το δεξί της χέρι. Εξελίχθηκαν σε πιστά πρόσωπα στη ζωή της και στην οικογένεια. Η γυναίκα του Δέσποινα έχει πεθάνει, ο Ιάκωβος εξακολουθεί να ζει στο αρχοντικό.

ΙΣΙΔΩΡΟΣ ΔΙΟΦΑΝΤΟΥΣ: Γνωστός και καταξιωμένος ποινικολόγος. Προσωπικός φίλος του Γιώργου Βαρθαλίτη και νομικός συνεργάτης.


Σ’ ένα αιγαιοπελαγίτικο νησί όπου ο άνεμος μεταφέρει ψιθύρους από το παρελθόν, η Βαλεντίνη επιστρέφει στο πατρικό αρχοντικό για να σταθεί απέναντι στη σιωπή  και να τη σπάσει.

Ένας ανομολόγητος έρωτας, μια διαθήκη που χάνεται, ένας φόνος που διαλύει τις βεβαιότητες. Στο κέντρο της θύελλας, μια γυναίκα που αρνείται να λυγίσει. Αντίπαλοί της η προδοσία, η αδικία και μια κοινωνία που στήνει σκιάχτρα για να κρατήσει τους αληθινούς ένοχους στο σκοτάδι.

Μα η αλήθεια όπως η θάλασσα βρίσκει πάντα τον τρόπο να επιστρέφει.

Ένα μυθιστόρημα για τις σιωπές που φωνάζουν, για τη δύναμη της μνήμης και το τίμημα της ελευθερίας. Στο τέλος, τίποτα δεν μένει κρυφό. Θα σωθούν εκείνοι που αγάπησαν άραγε;


Πού μπορείτε να το διαβάσετε

Το μυθιστόρημα έχει ανέβει τμηματικά, σε συνέχειες 22 κεφαλαίων και είναι δημοσιευμένο, στο παρακάτω μπλογκ και διεύθυνση:

"Το αρχοντικό της σιωπής"

Εκεί βρίσκεται το τελευταίο επεισόδιο, στο ξεκίνημα του οποίου είναι αναρτημένοι ΟΛΟΙ οι σύνδεσμοι κάθε κεφαλαίου, για να ξεκινήσετε από την αρχή.







Σχόλια

Most Popular

Συγγραφή μέσω ΑΙ: Απειλή ή εργαλείο για τους συγγραφείς;

"Κι αν το AI γράψει το επόμενο Best-Seller, τι μένει για τον συγγραφέα;"   Πολύς ο ντόρος που έχει γίνει τον τελευταίο καιρό με τη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης ανά τους διάφορους κλάδους που επηρεάζονται άμεσα από αυτή. Πολλώ δε στον καλλιτεχνικό χώρο, ανησυχία, αντάρα και αναμπουμπούλα. Δεν είναι λίγοι αυτοί που ισχυρίζονται πως οι καλλιτέχνες, διαφόρων τομέων, θα χάσουν τη δουλειά τους και θα αντικατασταθούν από το AI. Και φυσικά, οι συγγραφείς δεν θα μπορούσαν να λείπουν από αυτό. Τι θα γίνει αν αρχίσει να γράφει ο καθένας με το ΑΙ; Πώς θα μοιραστεί μια πίτα που στον Ελλαδικό χώρο μοιάζει περισσότερο με μπισκότο ούτως ή άλλως; Πώς θα ξεχωρίσουν αυτοί που γράφουν καλά από αυτούς που μπορούν να διαθέσουν ένα καλό ποσό σε συνδρομές για τεχνητή νοημοσύνη που υπόσχεται να κάνει τη δουλειά τους για αυτούς; Πόσο ηθικό είναι να γράφει κανείς με το ChatGPT, το Google Gemini και άλλες παρόμοιες πλατφόρμες; Η προσωπική μου στάση Κι επειδή είμαστε κοινωνικά όντα -ακόμη και οι συγγραφ...

Το Καπετανόσπιτο - Γράφει η Ελένη Ζηνονίδη

Το τελευταίο βράδυ που κοιμήθηκα εκεί ήταν τον Αύγουστο του ’15. Είχαμε μαζευτεί πολλοί βλέπετε. Εγώ. Οι γονείς. Οι παππούδες. Τα φαντάσματα. Οι τύψεις -ζώντων και μη. Ίσως επέστρεφα ξανά. Ίσως όταν δε θα ζει κανένας από τους προαναφερθέντες αποφασίσω να μείνω ξανά μέσα σε αυτούς τους τέσσερις τοίχους. Με τους νεκρούς και τις τύψεις τους τα καταφέρνω καλύτερα. Είναι πιο σιωπηλά όλα όταν είναι θαμμένα. Και οι άνθρωποι… και οι τύψεις τους. Το Καπετανόσπιτό μας ήταν κάτι σαν ιερό κειμήλιο. Σαν ένα παλιό μπαούλο που από μέσα του βγαίνουν άνθρωποι και αναμνήσεις. Ο παππούς Αυγέρης δεν ήταν ο πρώτος που έζησε εδώ, ήταν όμως εκείνος που φρόντισε να γεμίσει το πετρόχτιστο κειμήλιο των παππούδων του με ζωντάνια και φως. Και αναγκαστικά, όπως συμβαίνει πάντα με τους ανθρώπους… τύψεις. Ο Αυγέρης ήταν καπετάνιος. Και ως σωστός καπετάνιος που δεν μπορεί να κρατάει ταυτόχρονα το πηδάλιο ενός πλοίου κι ενός σπιτιού, παντρεύτηκε τη Σόφη παραδίδοντας της το πηδάλιο του σπιτιού και της καρδιάς του. ...

Συνέντευξη στον Χάρη Κωφιάδη

"Βρες την ευτυχία σου και γραπώσου επάνω της με νύχια και με δόντια. Κρατήσου με ό,τι έχεις. Δεν θα έχεις πολλές ευκαιρίες, κανείς μας δεν έχει." Στον «καναπέ» των Ονείρων Πένες φιλοξενείται σήμερα ο Χάρης Κωφιάδης. Αναμφίβολα ταλαντούχος και πολυπράγμων με έδρα στη Θεσσαλονίκη, μας μιλάει για εκείνον, για όσα αγαπάει, για όσα δημιουργεί. Όσα αγαπάει να δημιουργεί. Το βιβλίο του « Το όνομά μου είναι Σάντρα » είναι διαθέσιμο στην ηλεκτρονική πλατφόρμα Carmella ’ s books  στα ελληνικά, ενώ σύντομα θα είναι διαθέσιμη και η  αγγλική μετάφραση: https://carmelasbooks.com/el/books/2 Πάμε λοιπόν να τον γνωρίσουμε!                                         Λίγα στοιχεία για να γνωρίσουμε τον συγγραφέα Χάρη καλύτερα. Ποια είναι η ιδανική συνθήκη για να γράψεις; Μερικοί συγγραφείς από την άλλη παραδέχονται ότι μπορούν να γράψουν όπου κι αν βρεθούν. Άλλοι πάλι δημιουργούν οι ίδιοι τη...